Manifest de la CUP Rubí a l'ofrena floral de la Diada Nacional

Avui, 11 de setembre, no volem mirar enrere, no volem recordar, ni tan sols reivindicar la nostra memòria. Volem aprofitar per mirar endavant, al futur. Un futur que gràcies a la insistència popular es troba al nostre abast.

El Principat desperta, prenem el carrer, obrim la boca, i tenim clar que ja no ens alimenten les molles que volem el pa sencer. És el moment que els súbdits esdevinguem lliures, és l'hora que seguem cadenes, ara és l'hora de construir un país lliure. Un país de llibertats, un país no delimitat per filferros i bales de goma. Un país que no ofegui les il·lusions en aigües o camions. Un país de totes per a totes.

Volem un país que no ens torturi en les seves comissaries. Un país que no ens faci fora de casa per quadrar números d'entitats rescatades amb els nostres recursos. Volem viure en un país on la llengua, la cultura es preservi i no s'espoliï. Un país que no mercadegi amb l'educació i la sanitat. Un país que cregui que la seva ciutadania és el seu patrimoni, no un actiu econòmic.

Tenim la ferma voluntat de mantenir la lluita al carrer, de mantenir com a subjecte del canvi la ciutadania i no l'elit. Construïm entre totes allò que volem, perquè la llibertat nacional no és el fi, es l'eina. Hem decidit ser lliures, no tornar a demanar permís. Ja no ens queda esperança ara només tenim il·lusió.

GUANYEM LA TERRA,
GUANYEM LA LLIBERTAT!