Comunicat arran dels fets del 10N a Sant Cugat

En primer lloc, lamentem i condemnem l’actuació totalment desproporcionada i irresponsable que va dur a terme el cos de Mossos d'Esquadra a Sant Cugat, en el desallotjament dels membres de la PAH Rubí.

En segon lloc, en cap cas podem tolerar un intent per part de cap estament (ja sigui polític o econòmic) per deslegitimitzar la lluita de la PAH. Una lluita totalment legítima, a més de desigual, de dones i homes que volen sobreviure i somniar un futur.

Volem fer palès que la si la situació no es va agreujar va ser per l'actitud pacífica que en tot moment van mantenir les persones que, de forma no violenta, manifestaven el seu suport a la PAH; i que els membres de la PAH van actuar a l'alçada de les circumstàncies, amb sentit de la responsabilitat i en tot moment van mantenir una actitud exemplar mantenint la calma malgrat les provocacions i de la càrrega excessiva.

En tercer lloc, volem recordar que l'entitat bancària (Caixa Catalunya) que s'entesta a condemnar i criminalitzar els companys de la PAH mentre exerceix la pressió de l'amenaça, i que desnona famílies, no ha tingut cap problema en exigir i acceptar els diners d'un rescat bancari que paguem entre tots. Les entitats bancàries han d'assumir la seva responsabilitat en la situació que, per la seva mala gestió, han afavorit. Però en tot cas, és des de la política des d'on s'ha de vetllar i garantir aques ús socialment responsable dels nostres recursos públics.

Exigim, per tant, responsabilitats polítiques a les insitucions – Ajuntament de Sant Cugat i Govern de la Generalitat de Catalunya – no tan sols per l'exercici excessiu i desproporcionat de la violència dels seus cossos policials, sinó per la incapacitat manifesta a l'hora d'abordar problemàtiques socials tan importants com ho és la vivenda.

CUP - ACR Rubí

EUiA Rubí